jle-ernst.reismee.nl

Thailand, hoge pieken en diepe dalen

Hoi lieve lezers,

Vorige week was ik in Thailand, de reis begon in Bangkok. In een klein hotelletje midden in Bangkok zaten we vlakbij de nachtmarkt, hier gingen we dan natuurlijk ook even kijken. Nou en ik ben echt niet wereldvreemd maar, op het moment dat er een alligator op z'n zijde hangt en er als een soort Spaanse ham plakjes af worden gesneden, dan ben je mij kwijt. Ik was daar zo verbaasd over, en dan zeggen mensen altijd dingen over China, nou dit heb ik in al mijn tijd in China nog nooit meegemaakt. En niet alleen een alligator maar ook schorpioenen en spinnen op een stokje, ik wist niet hoe snel ik weg moest komen als ze er weer aan kwamen.

In Thailand is wiet dus ook legaal, waar ik als Nederlanders geen moeite mee heb maar er ook niet van onder de indruk ben. De rest besloot wat joints te roken en hasj gummi beertjes te halen. De volgende dag vroeg een van onze jongens zich hardop af: "goh zal ik er alvast 3 nemen? want gisteren nam ik er 2 en toen voelde ik niets." Hm zei ik, misschien niet nu al? gezien het nog niet eens 10 uur is.. sprak ik hem nog moederlijk toe. Het mocht niet baten, gedurende de dag heeft de beste jongen in totaal 15 beertjes weg lopen kauwen. 'S avonds zaten we gezellig met elkaar op een terrasje. De ene met een joint, de ander met een flesje water tot het noodlot toe sloeg, hij ging even een rondje lopen want hij voelde zich toch niet zo lekker, 2 uur later zaten we op het politiebureau zijn vermissing door te geven. Na een uur lang rondjes te hebben gelopen, in hotel te hebben gekeken en 100 appjes en belletjes later gaven we het op en klopten we bij de autoriteiten aan voor hulp. Gelukkig belde die uiteindelijk en konden we hem met een taxi ophalen, hij was alles uit de film kwijt en is onder een brug wakker geworden. En dat valt in Bangkok niet zo op, er zijn heel veel mensen die op straat slapen. Maar gelukkig hij was terug!

De volgende dag belde ik met mijn ouders, Thailand was allemaal leuk en aardig maar niet zo bijzonder en absoluut niet een van mijn favoriete Aziatische landen. En toen vlogen we naar Phuket om te eiland hoppen. Of wel met een boot bij de eilanden langs, en ik was verkocht (niet letterlijk gelukkig, je hoort soms verhalen). De prachtige witte stranden, helder blauwe oceaan, beeldschonen uitzichten en zo kan ik nog wel even door gaan. We gingen snorkelen en onder water zagen we Nemo, anemoon, babyhaaitjes en wat al niet. Het was zonder twijfel een van de mooiste ervaringen van mijn leven, en het feit dat Thailand niet zo bijzonder is ben ik snel terug gekomen.

Liefs,

Loïs Ernst

Reacties

Reacties

Jose

Leuk stukje Lois.
Vooral de alligator ?

Hier in Appingedam alles zijn gangetje met ons.
Vooral veel regen en wind dus gordijnen vroeg dicht en kaarsjes aan.

X jose

Gea

wahaha, heerlijk verhaal!

Henk

mooi verhaal, ieder land zijn gewoontes, wij eten dode rauwe vis

Enna

Zo beleef je nog eens iets, en wij ook op naar de volgende belevenissen ??‍♀️?

Trijnie

Hoi Loïs ik vind ze geweldig je verhalen,kan me ook voorstellen wat het met je doet, een alligator die in plakjes gesneden wordt , gummiebeertjes, en dan iemand die de weg kwijt is....en snorkelen ook een beleving op zich. Superblij met je verhalen . Lieve Loïs tot je volgende verhaal

Jan &Tineke

Weer een ervaring rijker gewoon genieten dat is het belangrijkste.
Gr. Jan & Tineke.

Patrisia

Wat weer een prachtig verhaal. Wat een avonturen beleef je samen met anderen. Nog veel reisplezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal!???

Wolter

Spannend allemaal, wachten op het nieuwe reis mee! Succes en veel plezier!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active