jle-ernst.reismee.nl

Op naar land nummer 11

Hoi lieve lezers,

Afgelopen week was ik in Zuid-Korea. Samen met twee vriendinnen zijn we 4 dagen in Seoul, de hoofdstad, geweest en hier hebben we van alles gedaan. We hebben markt bezocht, heerlijk gegeten, gewinkeld tempels bekeken en een uitstapje naar de DMZ gemaakt. Dit staat voor demilitarized zone, dit is een gebied tussen Noord- en Zuid-Korea. Hier kon je met een verrekijker over de grens het dichtstbijzijnde stadje in kijken. Beide landen hadden een vlag en dat is nog wel een grappig en vooral heel kinderachtig verhaal. Toen de landen eindelijk besloten hadden om geen oorlog meer te voeren maar ook geen zaken te doen, ontstond dit gebied. Zuid heeft op den duur toen een vlaggenmast met daaraan uiteraard een vlag neer gezet. Ja maar wacht even dacht noord toen, dat kunnen wij beter en hebben toen je raad het al, een hogere vlag neergezet. Zo ging dat heen en weer tot er op een duur een overeenkomst is getekend waarin stond dat dit soort kinderachtige gedrag niet meer kon. (Misschien dat ze iets andere woorden gebruikten, maar ik mag graag denken van niet).

Dinsdagnacht kwamen we moe maar voldaan weer thuis. Die andere meiden gaan dinsdag naar Thailand, omdat we een dag vrij hebben van school. Ik zou eigenlijk niet mee omdat ik een tripje naar China wou, maar had nog niks geboekt. Nu vertelde de vriendin waarmee in naar China zou dat ze niet meer kan omdat haar (en andere Portugees sprekende vrienden) een tripje van de overheid is aangeboden, en tegen een gratis tripje kan je uiteraard geen nee zeggen. Dus heb ik gisteren ook maar een vliegticket naar Thailand geboekt. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om 5 dagen alleen hier te zijn, of alleen op reis te moeten. Als ik een mooie boom zie wil ik gewoon tegen iemand zeggen: "goh moet je kijken, mooie boom", dus nu ga ik naar Thailand daar hebben ze vast mooie bomen.

Zo'n semester in het buitenland is onwijs leuk maar af en toe ook gewoon best wel pittig, en ik probeer er dus ook maar gewoon het beste van te maken. Een reisje naar een land waar ik nog nooit geweest ben is dan spannend maar tegelijkertijd ook leuk om te doen. Ik laat jullie weten hoe het is geweest, stiekem hoop ik dat we ook kunnen chillen. De afgelopen twee reisje bestonden voornamelijk uit lopen, ontdekken en vroeg opstaan, dus ik heb wel een vakantie verdiend pff. Hahaha grapje natuurlijk!

Liefs,

Loïs Ernst

p.s.

De informatie over de DMZ heb ik van onze reisgids, als het niet helemaal klopt mijn excuses voor het slechte geheugen.

Reacties

Reacties

Pap

Hest doe e ht verdaind

Janneke

Mooie trip, lekker genieten

Kaas

Mooi jong!

Jan &Tineke

We kijken nu al uit naar de foto's
Geniet ervan!!!!!!

Guda

Zou heerlijk zijn even vakantie. Maar reken maar op een hoop mooie bomen die je gaat zien en weer niet stil zal zitten?

Wolter

Ga doorrrr, super!

Johanna

Ik heb weer heerlijk genoten van je verhaal lieverd!
Op naar de volgende.❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active