jle-ernst.reismee.nl

Een echte Nederlander in Hongkong

Halo lieve lezers,

Stokbrood, pindakaas, hagelslag, gehaktballen en haring. Je snapt het, allemaal heerlijke delicatessen in Nederland en voor mij stuk voor stuk favorieten. Maar hebben ze dit in Macau? Nee. Nu gingen we gisteren naar Hongkong, dit is net als Macau een stad op zich en ligt toevallig naast Macau. Een vriendin zei dat ze graag even bij de Scandinavische winkel langs wou, zij komt uit Noorwegen en had ook wel zin in dingen van thuis. En gezien Hongkong ongeveer twee keer zo groot is als Macau, hebben ze daar een Scandinavische winkel. Goh dacht ik, misschien hebben ze dan ook wel een Nederlandse winkel.

En die hebben ze. €7,29 voor pak hagelslag, €8,63 voor een potJE pindakaas, €4,86 voor 3 blikjes Unox leverpastei, €11,43 voor een pak overheerlijke Chocomel en €12,76 voor een fles Karvan Cévitam. In dit geval ben ik dan wel een echte Nederlander. Nou zegt mijn vader altijd: beter duur dan niet te krijgen, en in de meeste gevallen heeft hij hierin gelijk maar er is een grens. En dit ligt ergens rond €3,50 in deze gevallen!

Nu was de Nederlandse winkel gisteren gesloten en heb ik dit allemaal op het internet kunnen lezen. Want ik denk dat als ik in die winkel had gestaan, dat ik toch was bezweken onder de vloek van Calvé en De Ruijter. Misschien had ik als echte Nederlander nog wel af kunnen dingen, zoals ik gisteren op de markt deed. We gingen naar de Ladies Market.. Uhm de Ladies Market? vroeg de enige jongen in ons gezelschap aarzelend. Ja daar mag jij ook komen kreeg hij als antwoord, waarna we lachend de metro in liepen.

Ik heb natuurlijk weer meer gekocht dan dat ik wou, en ik wou al meer dan ik eigenlijk nodig had. Het goede nieuws is dat ik voor iedereen bijna klaar ben met de souvenirs, het slechte nieuws is dat ik vooral klaar ben mét de souvenirs. De helft van mijn koffer zit al vol. Als ik dan naar mijn handdoeken, kussens en deken kijk of gezicht crème en deo op doe denk ik bij mezelf, ja maar dit hoeft allemaal niet mee terug, dus dat komt helemaal goed met die koffer. Wie houd ik voor de gek. Ben bang dat deze onderhandelaar terug moet naar de markt, dit keer met een doel: een extra koffer, maatje XXL.

Liefs,

Loïs Ernst

Reacties

Reacties

Trijnie

Alweer een prachtig verhaal, al is het dan in het kort samengevat , met wat fantasie zie je het helemaal voor je eenmaal je het allemaal mee... In afwachting op weer een mooi verhaal
... xxx van mij

Enna

Ga jij de Nederlandse panda beer Fan Xing nog bezoeken, of zitten jullie niet in de buurt zo ja doe haar de groeten

Henk

Leuk verhaal

Jan &Tineke

Soms kan pech ook geluk zijn was de winkel open geweest dan was je een hoop geld kwijt geweest dan krijg je ( o ja dat is lekker dat dat ook en dat en dat en dat en oja dat is ook zo lekker) dus en tas vol en de portemonnee zo goed als leeg ha ha ha
Groetjes Jan & Tineke...

Chantal

Mooi verhaal, geniet van je tijd daar! Groetjes, Chantal ??

Erica

Prachtig Lois! Ik heb al je verhalen in een keer gelezen maar super leuk om een beetje inzicht te krijgen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt en ziet!!! ?

Hilie Smit.

Mooi verhaal.?

Tiny

Weer een ervaring rijker. Verleidelijk allemaal, gelukkig dat de winkel dicht was ha ha. Super wat je zoal onderneemt met elkaar. Groet uit het kille Appingedam

Guda

Hahaha ik had het wel geweten en had die heerlijke hagelslag en pindakaas gewoon gekocht!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active