jle-ernst.reismee.nl

Een trip naar Beijing

Lieve Lezers,

Afgelopen 6 dagen was ik in Beijing de hoofdstad van China, of wel ik was in het echte China. En voor degene die het niet weten, dat is precies de plek vlakbij de Chinese Muur. En daar ben ik dus ook geweest. De eerste paar dagen hebben we de hotspots in de stad bekeken. Zo gingen we naar Tiananmen square, elke dag wordt de vlag gehesen en laten zakken. Deze daling hebben we in totaal 2x gezien, ze marcheren vervolgens naar binnen en de volgende dag wordt er een gloednieuwe vlag gehesen. Tiananmen square is het grootste plein ter wereld (heb ik mij laten vertellen) en deze staat dan ook bom vol. Een afstand van normaal gesproken 5 minuten duurt nu een goede 40 minuten, en dat is als je elkaar niet kwijt raakt.

Op 1 oktober is het een nationale feestdag in China, deze dag gingen we naar de Chinese Muur. Normaal is dit een van de drukste dagen van het jaar, maar wij gingen naar een minder toeristische plek van de muur want we gingen op de muur kamperen! Bepakt met onze tenten, slaapzakken, slaapmatjes en rugzakken vol snacks begonnen we aan de tocht. Het was een lange zware tocht met knikkende knieën en trillende benen. Maar we hebben het gered, en het uitzicht was fantastisch. We aten onze snacks, kletsten en met een discolamp en een box die iemand had meegebracht vierden we een feestje onder de sterrenhemel. Wat een geweldige ervaring. Toen het tijd was om te slapen bleek het gevoelsmatig 5 graden te zijn maar door de moeheid (en de alcohol voor de anderen) vielen we toch in slaap. De volgende ochtend keken we de zonsopgang om vervolgens in alle ochtendkou de tenten weer af te breken, en onze weg naar huis te vinden. Op de terugweg namen we de dirt road welke ipv 1,5 uur in 20 minuten te doen was, heerlijk na zo'n nacht.

De volgende dagen bekeken we nog het zomerpaleis, de hemel tempel en de verboden stad. De verboden stad was ook een erg mooie en bijzondere ervaring. We hadden een tourguide geboekt die ons met z'n paarse teddy beer aan een stok en een bordje stond op te wachten. We kregen allemaal een oortje, en volg de paarse vlag bleef die maar tegen Team Jay zeggen ( zo noemde hij ons). Het was een vriendelijke jonge vent en hij heeft ons alles vertelt over de geschiedenis, en nog belangrijker hij heeft ons de beste fotoplekjes laten zien. Naarmate de dag vorderde en de zon steeds hoger stond begonnen we in te kakken, hij opperde een lunch pauze en toen konden we weer verder.

Na de tour gingen we naar een centrum om wat souvenirs van mijn favoriete Chinese merk te kopen, we sloten de dag af met Hotpot. Overal waar ik de kans kreeg praatte ik zo veel mogelijk Chinees. Op den duur vroeg iedereen aan mij of ik wat kon vragen of iets kon vertalen, zo ver is mij Chinees helaas nog niet. Ik stond in een klein winkeltje en vroeg in mijn beste Chinees aan een medewerkster wat iets was, zonder te vragen wat ik zei gaf ze antwoord. Had er alleen niet zo goed over na gedacht dat ik dat misschien wel niet kon verstaan, had ik toch nog Google Translate nodig haha. Het bleek een bloemenvaasje te zijn.

Vannacht om 1.00 uur kwam ik moe maar voldaan thuis, wat een fantastische reis!

Liefs,

Loïs Ernst

Reacties

Reacties

Jan &Tineke

Als wij dit zo lezen kom je met een mooie schat aan ervaring weer thuis.
Geniet ervan.

Trijnie

Wat weer een geweldige belevenis en dan al die indrukken die je het opgedaan! Heel knap dat je het zo kan samenvatten
Ik heb weer van genoten Lois en kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs Trijnie

Pap

Mooi geschreven lievert

Enna

Wat weer leuk om te lezen, zo beleef ik China op afstand????‍♀️

Jozefien

Wat een bijzondere ervaringen doe jij daar toch op. Prachtig om te lezen! Geniet ervan meid!

Henk

mooi verhaal van een geweldige ervaring

Johanna

Jij schrijft zo leuk lieverd, dat het net is of ik een boek zit te lezen ben. De Chinese muur stond op je verlanglijstje. Nou weer heel veel beleefd. Wauw.❤️

Gea

wat een fantastische ervaring heb je weer in de pocket! leuk om je belevenissen te lezen. Groetjes!

Tiny

Wat een fantastische ervaring! Mooi verslag van jullie. Groetjes!

Guda

Wauw, wat doe je een mooie dingen zeg! En ook gewoon net even anders dan de toeristen zouden doen. Fantastisch en erg leuk om mee te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active