jle-ernst.reismee.nl

Een dag op de campus

Hallo lieve lezers,

Vandaag neem ik jullie een dag mee op de campus, ik heb twee volledige les dagen en dan heb ik nog twee dagen met maar 1 les en twee avonden in de week leer ik de Chinese taal. Het valt qua contacturen mee, wel moeten we veel groepsprojecten doen en alle vakken eindigen met presentatie.

De universiteit is zo groot dat er momenteel 12.500 studenten studeren, waarvan op een enkeling na iedereen op de gigantische campus woon. De campus is zo groot dat er een campus bus is. De eerste keer dacht ik dat het de stadsbus was maar nee. De campus bus rijdt de hele dag rondjes over de campus, een rondje duurt zo'n 15 minuten en er zijn 10 stops. Laatst regende het dus hebben we de campus bus genomen maar anders loop ik gewoon. Wat ik erg opmerkelijk vind is dat er een ventilator bij de bus halte hangt, gewoon in de buitenlucht.

Verder is eigenlijk alles op de campus te vinden, er is een enorm sportcomplex, een supermarkt en er zijn twee kleinere supermarkten, de Cirkle K en de 7-Eleven. Die laatste kende ik nog van mijn tijd in Japan. In elk "College" dit is eigenlijk het gebouw waarin je woont. Is ook een dining hall. Hier kan je voor 29mop (€3,-) eten. Je krijgt rijst en kan dan vlees en groente kiezen, meestal hebben ze 2 soorten vlees en 4 soorten groente om uit te kiezen. De dining hall in mijn "College" is niet heel erg goed, ook niet super slecht, maar soms eet ik met vrienden in die van hun. Verder heb je hier ook nog restaurants, een foodcourt, een bakkerij, een subway en verschillende banken.

In principe hoef je de campus niet af om te leven, alles is hier en de mensen zijn allemaal erg lief. De bewaker maakt vaak een praatje en ook de nachtbewaker begint te kletsen. In de winkels en zo praten ze iets minder goed Engels maar ze doen erg hun best en er is vaak wel een andere student die wil helpen. Dus nee je hoeft de campus niet af, maar heb je gehoord over de reusachtige resorts? Over dat uitzonderlijke fenomeen vertel ik de volgende keer wel!

Liefs,

Loïs

Reacties

Reacties

Trijnie

Hoi Loïs ik begin me een voorstelling te maken van jou leven daar, ver van huis. Maar je bent al helemaal ingeburgerd volgens mij al vrienden gemaakt. kortom je doe gewoon je ding. Ik vind het geweldig om dit op deze manier mee te kunnen beleven en wacht op je volgende verhaal.(je kan prachtig vertellen) Liefs Trijnie

Gea

Mooi verhaal! Kijk uit naar het volgende ?

Jan &Tineke

Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt .
We blijven je volgen.
Groetjes Jan &Tineke

Enna

Het is een stad op zich het heeft meer inwoners dan Appingedam

Tiny

Indrukwekkend je belevenissen in de positieve zin op een zo groot terrein! Het geeft je te doen. Net zo groot als onze mooie stad Appingedam? Kun je de warmte een beetje aan? Het eten lijkt me wel gezond met de verse groentes. Hou je goed en tot de volgende keer. Hartelijke groet, Tiny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active