jle-ernst.reismee.nl

Ik ben er!

Hallo lieve lezers,

Ik ben na 24 lange uren reizen, aangekomen in Macau. Na het vliegtuig verliep de overstap op de boot super goed, Ik moest nog even plassen en alles was er zo enorm schoon! Na de boot kwam ik ook zonder problemen door de douane. Eenmaal bij de taxi was het nog even spannend want ik had alleen Hongkongs geld maar dat was verder geen probleem. 

Toen ik op de campus was afgezet moest ik met een 2 koffers en een tas van samen zo'n 35 kilo mijn weg zien te vinden naar mijn gebouw. Het was niet erg ver maar wel te ver met zoveel gewicht. Ik schreef me in en kreeg een rondleiding. Ook moest ik nog wat andere dingen doen ivm registratie en vis, hier werd ik van hot naar her gestuurd, waarop ik op den duur zei van ja dan bel je degene die ik nodig heb maar. gelukkig deden ze dat. Ik moest mijn eigen beddengoed verzorgen en mijn lader bleek onderweg stuk te zijn gegaan. Dus op naar de campus winkel.

Bij de campus winkel bleken ze niet alles te hebben wat ik nodig was dus gingen we rond 20.00uur met de bus het centrum in, met we bedoel ik mijn kamergenoot en ik. Zij is ook een soort assistent voor iedereen die nieuw is. Ik kocht de spullen bij de Ikea en toen aten we wat bij een lokaal macau's restaurant. In de bus terug viel ik echt bijna in slaap, wat een dag en zoveel indrukken.

Na het douchen had ik graag nog even naar huis gebeld, maar wat blijkt? de openbare wifi heeft een limiet van 8 uur, dus toen ik het liefste de wifi wou deed die het niet. Dat was ff kut, toen heb ik maar mijn meegenomen foto's opgehangen (heb er helaas maar twee, we zijn vergeten meer te printen) en probeerde ik te slapen. Dat samen met iemand op een kamer vind ik nog wel een dingetje, zij moest haar haren föhnen terwijl ik wou slapen. En je het echt 0 privacy dat vind ik echt min.

Nu zit ik in de les, ik heb vandaag al twee introductie lessen gehad en het lijkt opzich wel prima te doen, als het nodig is mag ik nog lessen toevoegen of laten vallen, dat vind ik een prettig idee.

Nou dat was hem voor nu, jullie zijn weer op de hoogte van de grote lijnen, tot snel!


Liefs,

Loïs

Reacties

Reacties

Guda

Fijn dat je een goede reis hebt gehad maar een pittige aankomst op de campus. Hopelijk kan je snel naar huis bellen. En maar 2 foto’s dat kan natuurlijk niet! ?

Gea

Wat weer een belevenissen! Knap dat je gelijk naar oplossingen zoekt.
Zet 'm op daar-o!
En ik kijk uit naar je volgende verslag.

Trijniei

Jeetje Loïs ik vind het nogal wat, blij dat je reis goed is verlopen en nu begint alles pas echt, oh meid dat je vreselijk moe was , ook door alle indrukken, kan ik me zo goed voorstellen. Spannend allemaal! Ik vind het geweldig dat we dit allemaal mee kunnen maken op deze manier. Ben al benieuwd naar je volgende verhaal. Liefs Trijnie

Enna

Wij volgen jou op de voet een opbeurende groet

Henk Star

Veel plezier en succes met de studie

Tiny Tuil

Wat een reis Lois, gelukkig al met al veilig aangekomen en je eerste indrukken een positief beeld. Dat is tenminste een opsteker! Tot je volgende bericht. Toi, toi, toi.

Jeannette

Mooi dat je goed bent aangekomen verder wil ik je veel succes wensen.

Johanna

Ik ben blij dat alles hoe spannend ook nog zo spoedig is verlopen.en dat het tot nu toe allemaal meevalt. Lieve kus.

Jan &Tineke

Fijn dat alles goed is verlopen wij hopen dat je een fijne tijd zal hebben.
Groetjes Jan &Tineke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active