jle-ernst.reismee.nl

Lekkel lekkel

Welkom lieve lezers,

Zondag komt waarschijnlijk de vader en de huishoudster van het gezin weer terug. Na 3 weken alleen eindelijk een beetje gezelschap. Met een beetje geluk houdt dat ook in dat de kok weer terug komt. Zoals de meesten van jullie nu wel weten is het eten hier erg raar. En dan heb ik het over de zoetwaterschildpadden en ons huisdier de gans die ons lekker mocht smaken. Maar eerlijk is eerlijk het eten is ook wel erg lekker. Mijn kamer is dichtbij de keuken en als ik op mijn kamer zit hoor ik de geruststellende klanken van de keuken.

Veel gerechten bevatten of worden gewokt in olie. Om de wokpan van olie te voorzien gebruikt de kok een soort kleine roe. En de kok is een klein dun 25-jarig ventje, die geen baard en paard heeft. Hij heeft wel 5 sterren op zijn naam staan (zeggen ze), en dat geloof ik wel. Elke dag zet hij weer een plaatje neer, wat nog lekker is ook.

Het meeste wat we eten is vis en soms wat vlees. Maar over het algemeen worden alle gerechten met rijst geserveerd. En nu hoor ik iedereen al denken; "lekker droge wittte rijst". Maar hier zitten altijd een soort dunne plakjes bij. Ik ben er nog niet achter of dit iets van fruit of vlees is, en eigenlijk vind ik de plakjes zelf niet zo lekker. Maar de sappen er van wel (Lekker duidelijk Loïs).

Het ontbijt ben ik eerlijk gezegd niet zo'n fan van. Ze eten voornamelijk een soort soep witte soep met varkenslever, Porridge heet het. Ook eten we wel dumplings, dezen worden geserveerd in een soort soep en zijn heel anders dan in Nederland. En die in Nederland vind ik dan toch wel lekkerder.

Liefs,

Loïs

Reacties

Reacties

Trijnie

Nou meid bedankt voor je info?
Ik begrijp dat je het "Hollandse" eten wel meer gaat waarderen straks.
Maar goed elke cultuur is anders, daar hoort het eten ook bij.. fijn voor je als er wat leven in de brouwerij komt,
Tot de volgende keer maar weer ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active