jle-ernst.reismee.nl

Meerdere wegen leiden naar Foshan

Welkom lieve lezers,

Vanuit mijn kamer hoor je de vogeltjes vrolijk fluiten en kijk je zo het park in. Maar wat je ook de hele dag door hoort is een soort zelfde riedeltje, je zou het kunnen vergelijken met een ijscowagen. Als ik eerlijk ben dacht ik in het begin ook dat dat het was. Maar dat is het niet, het is een soort vrachtwagen met een hele grote water tank. Dezen rijden de hele dag door de stad en houden de wegen nat. Ook zit er een soort brandweer spuit aan, dit is voor het groen wat ze onderweg tegen komen. Dingen als kleine perkjes en de strook groen wat de wegen van elkaar scheiden. Het is hier namelijk zo dat bijna alle wegen twee of meer wegen naast elkaar hebben. Dus twee heen en twee terug. Links afslaan kan dus meestal niet zomaar. Daarom maken ze wegen door de strookjes groen heen, en kan je dus op die manier een soort u-bocht op de weg maken. Als je dan eenmaal op die weg rijdt, kan je de afslag naar rechts maken.

Op een of ander manier gaat het verkeer hier wel goed, ik zie bijna nooit ongelukken of aanrijdingen. En dat terwijl de wegen toch echt raar in elkaar zitten. Er is een stukje waar we langs komen als we de kinderen naar school brengen en dan buigt de weg en verandert een drie-baans weg ineens in een twee-baans weg. Moet je ook maar even weten. Er staat hier ook altijd file en vaak een politie agent.

Als je voor een stoplicht staat telt deze af. Als het rood is verschijnt er een rood aftellend nummer naast het rode licht. Dit geeft aan hoeveel seconden het nog duurt tot het groen wordt. En bij groen precies het zelfde verhaal. Dit is wel erg handig. De meeste mensen beginnen al met rijden als er nog 1 seconde rood staat. En de mensen remmen al als er staat dat het nog maar een paar seconden groen is. Erg veilig dus.

Wat iets minder veilig is, is het hoeveelheid scooters op de snelweg. Aan de zijkant van de wegen zie je heel veel scooters, fietsers en voetgangers. Blijkbaar mag dat hier gewoon. In verband met het virus is dat wel allemaal wat minder nu en is het simpelweg rustiger op straat. Je ziet het in het winkelcentrum en op straat. Maar ook op de weg en op zebrapaden. Iedereen blijft zoveel mogelijk binnen. En ik volg dit voorbeeld dus maar gewoon.

Liefs,

Loïs

Trijnie

Hoi Loïs superleuk om zoveel mee te kunnen beleven! Op deze manier is het toch net alsof je een beetje mee kan kijken. Ik geniet van elke mail?
Groetjes uut Grűnnen ?‍♀️

Johanna

Eigenlijk ben je al een boek aan het schrijven lieverd (d.m.v je blog). Je schrijft heel mooi.Het is net of je het zo uit je mouw schut.Ik heb grote bewondering voor je!❤️You.