jle-ernst.reismee.nl

Wel een beetje vies hoor

Welkom lieve lezers,

Deze week is de week waarin het Chinese nieuwjaar begint. Deze week is ook de week dat het gezin lekker vakantie aan het vieren is in Japan, en ik dus helemaal alleen in het grote huis ben achter gebleven. Om eerlijk te zijn is dat niet echt mijn leukste hobby, alleen zijn in een kasteel van een huis waar alles van marmer is. Omdat ik dat dus niet zo'n goed idee vond mocht ik een paar nachten bij de Engelse lerares van het gezin slapen. Vandaag ging ik weer met de bus naar huis en wat trof ik daar bij de bus aan? Een jongetje die even stond wild te plassen. Niet even ergens in een put of in een hoekje maar gewoon zo op straat. In principe zal me dit niet moeten verbazen want maandag zag ik ook al een jongetje van een jaar of 10 in een prullenbak plassen, ook al was de wc 50 meter verder op.

Aan dit soort dingen kan ik echt niet wennen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de mensen overal spugen, hoesten en in het wilde weg niezen. Ook zijn de eetgewoontes van de mensen erg raar. Ze eten met open mond en smakken en slurpen, in het begin werd ik er soms gewoon een beetje misselijk van. Nu ben ik er aan gewend, en omdat er niet zoveel gesproken wordt aan tafel is het misschien wel goed dat ze zoveel lawaai maken tijdens het eten. Is het ook niet zo stil.

Zoals velen van jullie wel hebben gehoord is er op dit moment het Coronavirus in China. Er wordt gewaarschuwd om zo min mogelijk contact te hebben en mondkapjes te dragen en vaak handen te wassen. Hoe ik het heb begrepen verspreidt het virus zich op een soort gelijke manier als hoe verkoudheid zich verspreid. Veel mensen houden zich aan deze voorzorgmaatregelen en dragen mondkapjes. Tegelijkertijd eet iedereen wel van de zelfde borden. Met stokjes die eerst afgelikt worden en dan vervolgens weer naar het bord gaat waar het gerecht op ligt. Zo helpen die mondkapjes ook echt!

Loïs out *Dropsmic*

Reacties

Reacties

Jolenda

Bah en nog eens bah . Kijk maar uit met die virus . Doe ook maar een mondkapje voor . Zo gaat het ook snel met al die ziekte ?. ??

Trijnie

Hey Loïs nou da's idd smerig dus moet je maar extra opletten, zo vaak mogelijk je handen wassen enz.
Maar het is waar wat je zegt, het went snel... tot de volgende keer✋

Henk Star

Je kan mooi schrijven. al te hygiënisch is ook niet goed maar dit is een andere uiterste.
alhoewel op zijn Gronings gezegd : roege zwienen gedijen het best

Siebylla

Toch maar eigen bord en stokjes!
Groetjessss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active