jle-ernst.reismee.nl

Eten of gegeten worden

Welkom lieve lezers,

Vandaag had ik weer zo'n rare ervaring met de eetgewoontes dat ik heb besloten maar een blog aan het eten toe te wijden. De rare ervaring van vandaag was dat ik zoet water schildpad heb gegeten. Laatst zag ik al dat er twee op weg naar de kok waren (zie foto), en ik -als partij van de dieren stemmer (grapje ;-p )- vond dit natuurlijk super zielig, maar deze waren voor het chique dinner van de moeder des huizes. Helaas was het vandaag dus wel feest en moest ook ik eraan geloven. Ik vond dat ondanks dat ik het een heel raar en vies idee vond, het wel moest proberen. Dus nam ik een mini hapje en eigenlijk was het niet zo bijzonder.

Zoals jullie in mijn vorige blog al hebben kunnen lezen hadden de mensen hier dus ook een gans als huisdier. In het begin dat ik dat ze deze uit her park hadden gestolen en ik praatte dan ook als brugman dat ze deze vrij moesten laten. Op een gegeven moment zag ik de kok er mee lopen en ik stond echt met open mond te kijken, de kok zal wel gedacht hebben. De gans hebben we dus ook op gegeten. En natuurlijk weet ik wel dat we in Nederland ook gewoon dieren eten en dat dit het zelfde is, maar ik heb deze gans gewoon in zijn ogen aangekeken.

De mensen hier eten dus inderdaad echt alles, van een garnaal blijft alleen het buitenste van de kop over en van een volledige vis alleen de graat. De vissen worden ook met kop en staart volledig geserveerd, ook in chique restaurants. Wat ook vaak gebeurt is dat wanneer er kip wordt geserveerd, dat de kop ook op het bord wordt gelegd. En met het geluk dat ik altijd heb zit ik hier dan toevallig weer recht tegen over. Proost kip, op je dij been!

Loïs out *Drops mic*

Reacties

Reacties

Gea

Hi Loïs, wat weer een verhaal... ik ben zeer geïnteresseerd omdat wij aanstaande zomervakantie een rondreis door China gaan maken. Ik hoop en denk dat ik wel een paar kilootjes kwijtraak. Veel plezier en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

Mandy

Wat leuk om je blogs te lezen! En wat een andere wereld he. Al eens wezen stappen? Chinezen en alcohol, het worden net kleine kinderen en kennen geen schaamte. Veel plezier nog!

Allegonda

Hoi zo jou eindelijk opgezocht. Leuk om je verhalen te lezen.
Hoeveel kinderen en welke leeftijd zijn ze in het gezin?
Ze maken wel hele lange dagen zeg ze zien elkaar dan amper.
Van het eten zou ik ook niet zo enthousiast worden maar alles went.
Zie je vader af en toe fietsen op de duofiets maar hij is net te snel
om even praatje te maken.
veel plezier en geniet van alle nieuwe dingen op je pad
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active