jle-ernst.reismee.nl

Zondagse heimwee

Welkom lieve lezers,

Hoe het bij jullie is weet ik natuurlijk niet maar persoonlijk vind ik zondagen heerlijk. Lekker uitslapen of vroeg opstaan om leuke dingen te doen. De hele dag lekker niks doen of juist een hele hoop. Elke maaltijd genieten van het eten en snacken, want calorieën tellen niet op zondag. Ik kan ook altijd van die kleine dingen genieten, zoals stokboord halen met papa in mijn joggingspak, wandelen met de hond en kookprogramma's kijken met mama. Op zondagen heb ik meer heimwee naar huis, naar mijn thuis.

In China gaan zondagen (zoals alles hier) heel anders, vanochtend om 8.00 stond er op de planning om te gaan hardlopen in het park. Net iets voor mij. Wel ben ik van plan om elke dag even lekker naar het park te gaan en elke dag lekker te wandelen en misschien wat oefeningen te doen. Vanochtend waren er mensen aan het dansen en Kungfu aan het beoefenen, misschien doe ik wel een keer een lesje mee!

Mijn doordeweekse dagen zien er als volgt uit: 7.00 uur in de auto om de kinderen naar school te brengen, en dan weer naar huis. Om 18.00 uur weer in de auto om de kinderen weer op te halen. Rond een uur of 20.15 uur zijn we weer teug in het huis en kan ik de kinderen nog wat Engelse les geven. Qua Au-Pair zijn heb ik dus niet erg veel taken. Wel ga ik elke dag Chinees leren, kan ik in het park sporten en is er een Piano, dus misschien kom ik wel als dunne, Chinees sprekende, pianiste terug!

Morgen ga ik proberen om naar een winkelcentrum te lopen waar als het goed is ook een Walmart bij zit. Ik weet niet precies waar het is dus het wordt nog even spannend maar bij twijfel maak ik gewoon rechtsomkeert. Voor nu ga ik zo douchen en lekker slapen, het is hier 7 uur later en inmiddels dus 23.00 uur geweest. Morgen weer vroeg op om de kinderen naar school te brengen.

Dit is alweer het einde van mijn blog, misschien aan de saaie kant maar nu weten jullie in ieder geval wat ik de hele dagen een beetje doe. Ik heb nog veeeel meer te vertellen en als jullie vragen hebben hoor ik ze ook graag! Voor nu, bedankt voor jullie aandacht!

Loïs out *Drops mic*

Erica

Vooral een lesje meedoen!!! Laat vooral je dans skills ff zien!! Leuk om te lezen wat je doet en hoe je dag eruit ziet. Veel plezier bij de wallmart, dikke kus!

Jolenda

💗doe je voorzichtig. Saaie dagen zo

Trijnie

Hoi Loïs nou dat kan ik me voorstellen dat je op die manier toch een beetje heimwee krijgt. En idd een druk schema heb je niet, als als je een beetje bekend met de omgeving kan leuke dingen voor jezelf gaan doen. Ben benieuwd naar je volgende blog. Groetjes Trijnie

Patries

Wel heerlijk dat je de taal kunt leren, want dat is wel een dingetje denk ik. Je mist vaak de gewoontes waar je nooit zo bij stil staat.. Leuk om jouw verhaal te lezen!

Henk Star

Moi Lois

hoe oud zijn de kinderen en krijgen ze ook tijd om lekker niets te doen ??

groeten Henk