jle-ernst.reismee.nl

Daar loopt ze

Welkom lieve lezers,

Zoals velen van jullie wel weten houd ik van kleurrijke en opvallende kleding. Je ziet mij zelden met alleen zwart of grijs en de kleur die ik het meeste draag is uiteraard:..... Rood. Dit is in China niet veranderd. Vandaag draag ik een rode opvallende broek met een grijze trui. Als ik langs mensen loop val ik natuurlijk op om het feit dat ik niet Chinees ben en dus groter ben en simpel weg een "westerse kop" heb. Maar ook de broek trekt veel bekijks, stiekeme blikken want staren gebeurt alleen door kinderen en de oudere generatie. In Nederland draag ik deze broek vaak en ik had er uiteraard ook niet bij stil gestaan.

Ik liep van het kantoor van een begeleider hier naar huis. Dat is ongeveer 15 minuten naar het complex en dan nog een paar minuten binnen door poort naar het huis toe. Als ik eerlijk ben vond ik het best een spannende gedachten en ik had dus ook al voor de zekerheid mijn paspoort en pinpas goed opgeborgen. En daar liep ik dan; met mijn hoofd omhoog en mijn rode broek op een zebra pad. Ik voelde de ogen van al die bestuurders en ik dacht: kom maar op China!

Loïs out *Drops Mic*

p.s. Ik was de weg nog niet over of ik was al bijna aangereden door een bus die gewoon doorreed.

p.p.s. Zo voel ik me 9 van de 10 keer niet maar op dat moment wel!

Reacties

Reacties

diana

fijn dat je het toch overleefd hebt, komt goed !

Trijnie

Lieve Loïs ik zie je helemaal voor me, zoals jij jezelf beschrijft. Een mooie zelfbewuste jonge vrouw ver uittorend boven de gemiddelde Chinees, prachtig! Ik kijk uit naar je volgende ervaring. xxx

Jolenda

Doe je wel voorzichtig ??.

Kevin Meertens

? Heb je je Farmsumshirt niet mee?
Mooi rood. Zet hem op daar he. Nait verslappen en als alles gewend is dan gaat de tijd vast snel. Ik denk wel om je ouweheer.
Groetjes

Henk Star

dag Lois
Leuk dat ik mee mag lezen over je verblijf in China. Vast een hele ervaring. Veel plezier in China en ik blijf je volgen. Groetjes Henk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active