jle-ernst.reismee.nl

Voor elke keer is een eerste keer

Welkom lieve lezers,

Een uitwisseling met een ander land zit vol met eerste keren. Daar had ik me al wel op voorbereid, maar hoe bereid je je daar eigenlijk op voor? Als je geen idee hebt waar je je op moet voorbereiden. Niemand heeft mij gezegd dat het heel normaal is om een gans als huisdier te hebben om deze vervolgens op te eten. Niemand heeft mij verteld dat je om de honderd meter op de snelweg een flits in je gezicht krijgt omdat de overheid overal foto's van maakt. Niemand zei dat er in elke gerecht met vis of vlees nog botten en graten zouden zitten. En dat de boodschappen online worden gedaan via een app, net zoals het betalen van dingen en noem maar op. Iedereen heeft hier minimaal 2 telefoons.

Dit zijn allemaal voorbeelden van dingen waar ik me ontzettend over verbaas. Laatst kreeg de chef twee levende waterschildpadden uiteraard heb ik daar met open mond naar staan kijken. Gelukkig hoefde ik het niet te eten maar misschien heb ik dat al wel gedaan. Ze schotelen me alles voor zonder dat ik weet wat het is, en nee ik heb nog geen hond of kat gegeten, ik heb gevraagd of ze dat überhaupt doen. En ja, ze eten inderdaad honden en katten.

Waar ik me ook ontzettend over verbaas is het rijgedrag van de mensen. Iedereen toetert en seint continu. Tegelijkertijd zit iedereen op de telefoon, behalve als we bij zo'n flits komen want ja boetes.. Zijn er strepen op de weg? soms alleen heb ik soms ook het idee dat ik de enige ben die deze zie. Het is niet raar om midden op twee rijbanen te rijden. Ik ben erg blij dat ik mijn rijbewijs heb thuis gelaten want als ik naast iemand zit heb ik soms al hartkloppingen.

Nou over een 15 minuten heb ik mijn eerste Chinese les, waar ik heel veel zin in heb! dus tot gauw en laat vooral je mening achter!

Loïs out *Drops mic*

Reacties

Reacties

Jolenda

Ach ja wat moet je hier opzeggen . Wij zouden dat niet gaan eten . Maar misschien als je daar bent eet je gewoon mee . Maar ik zal bink ,choco ,jigger en rambo alvast verstoppen. Als je terug komt in juni ???

Maxime Verstappen

Ik lees het al, echt een land voor mij!
Maar je zegt dat je je rijbewijs niet bij je hebt, je kan zelf dus niet autorijden daar? Jammer lijkt me een hele belevenis en leer je vast een hoop van.
Wat het eten betreft ieuwwww, moet je toch niet aan denken dat je je huisdier opeet.
Leuk hoe je schrijft, succes met je eerste les?

Johanna V Nieff

Wow, dat zijn super veel belevenissen kompleet andere wereld, prachtige herinneringen.❤️Later✌️

Trijnie

Nou als ik dit zo lees ben je echt in een totaal andere wereld terecht gekomen...en nee een gans als huisdier zul je hier niet snel tegenkomen. Maar dit maak je maar eens in je leven mee, dus geniet er met volle teugen van..xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active